top of page

Ēriks Voits – Pirmie soļi lielajā autosportā ar ABC RACE

Šajā rakstā par gaidāmās sezonas ABC RACE pilotiem turpinām ar stāstu par Ēriku Voitu, kurš 2021. gadā aizvadīs savu pirmo pilno lielā autosporta sezonu.

Ēriks ar autosportu kā sacīkstēm, kur oponenti savā starpā cīnās par vietu uz pjedestāla, pat īsti nav pazīstams. Līdz šim pieredze ir tik cik savstarpēja sāncensība ar draugiem īres kartingos. Kā ābece skolas solā, ko skolnieks paņem rokā kā pirmo, tā ABC RACE būs Ērika pirmā nopietnā iepazīšanās ar autosportu.


Tālāk turpina pats Ēriks Voits: “Vienīgais, kur iepriekš esmu braucis, kas būtu saistīts ar autosportu bija 2016. gadā, Rīgas ziemas kauss, kur arī dalību ņēmu tikai divos no visiem posmiem. Viss pārējais ir bijušas atvērtās auto trases dienas vai ziemas/ledus trases, kas arī vairāk ir savam braukšanas priekam.

Par spīti tam, ka autosports patīk, ikdienā nekam tā nopietni līdzi nesekoju. Bet tāpat patīk paskatīties gan pašmāju, gan ārzemju video, par ralliju, autošoseju, driftu, vai jebko citu, kur ir automašīnas. Tā vien šķiet, ka vairāk saista pašas mašīnas un prieks, emocijas, ko sniedz braukšanas process.


Autosportā elka man nav, bet prātā ir palicis Nikijs Lauda. Mani piesaista viņa dzīvesstāsts un neatlaidība, kas palīdzēja nokļūt virsotnē un sasniegt to, ko viņš vēlējās.


Pie manis informācija par ABC RACE pavīdēja 2017. gadā, kad viens no draugiem dalījās ar ‘Facebook’ ierakstu par iespēju braukt autošosejā, kas nebūtu pa dārgo, bet budžeta variants. Sākotnēji, tajā visā pat neiedziļinājos. Skatījos uz to pat ar minimālu skeptiskumu, jo biju pieņēmis domu, ka kāds tur var būt budžets, ja auto jābūt drošibas karkasam, un tad vēl viss pārējais, kas nu nepieciešams. Pēcāk ABC RACE mani atrada no jauna.

Ar jauniem ierakstiem ‘Facebook’ lapā, tad vēl ar draugiem bezgalīgajās sarunās par automašīnām un braukšanu iespraucās šī ABC RACE tēma. Pat izrādījās, ka darbā vienam kolēģim paziņa brauca ABC RACE. Šis viss, pa druskam saliekoties kopā, bija jau tāds, ne īsti lūzuma punkts, bet vairāk kā izteiktāka ievirze tieši ABC RACE virzienā, kas nu jau manī iedvesa lielāku interesi. Ar draugiem sākām šo apspriest arvien biežāk, nu jau kā reālu iespēju, kur varētu piedalīties. Man personīgi visvairāk piesaistīja, ka neatkarīgi no izvēlētās auto markas, šīs automašīnas nedrīkst būt jaudīgākas par 75zs.


Tas nozīmē, ka visiem dalībniekiem ir praktiski vienādas automašīnas, kas tālāk jau nozīmē - vienādas iespējas uzvarēt, būt labākam par citiem dalībniekiem. Šeit nebūs tāds variants - kam labākas riepas, dārgāki amortizātori un jaudīgāks dzinējs, tam arī lielākas iespējas. Mainās tikai paša braucēja spējas, pieredze un talants. Tad nu varbūt, man, kā iesācējam no malas, arī būs iespēja būt TOP3, kas to zin?

Turpinot par galveno vaininieku, kāpēc tad vispār braukšu ABC RACE seriālā. Tā kā 2020. gada sezona pagāja bez nopietna progresa. Kā teikt, ne šis, ne tas. Vēl nesākoties 2021. gada sezonai manu prātu pārņēma šie divi jautājumi - kā tad būs jaunajā sezonā un arī nekas, vai tomēr šoreiz būs? Ir tā, ka braukt autošosejā gribās, mašīnas patīk, bet nav auto, kas būtu gatavs trasei. Tad taisni atcerējos, ka biedri ar jau pieredzi autosportā pat vairākkārtīgi grupas ‘WhatsApp’ čatā minēja to, ka gatavs auto noteikti būs izdevīgāk, nekā to pārbūvēt pašam - gan izmaksās, gan patērētajā laikā un nervos.


Šī padoma iedvesmots, papētīju tā brīža pieejamos variantus, un mani uzrunāja pelēkā “Honda”. Dažas dienas padomāju par un pret, un sapratu, ka jauna virtuve vēl var pagaidīt un tā vietā man būs “Honda”. Kaut šis auto nebija paša būvēts, tāpat bija prieks un iekšēja gandarījuma sajūta, jo mazotnē dugoti auto vienmēr likās forši, kaut kas pārāks. Tāds kā bērnības sapņa piepildījums.

Nu tad beidzot, man ir piemērots ABC RACE auto un vairs nebūs muļļāšanās kā iepriekš. Bet, protams, miera nebija, gribējās kaut ko ķimerēties. Varēja jau neko lieki neaiztikt, samainīt nodilušās piekares daļas/mezglus un gaidīt silto laiku, kad varēs doties trasē. Lai vai kā, tā brīža untums, entuziasms iekšā bija pietiekami liels. Iesākot ar sīkumu pielabošanu, tas aizgāja plašumā, kas turpinājās ar nu jau auto apakšas apstrādi. Kā nekā rūsai garšo Japāņu automašīnas. Bija arī pa kādai vietai, kur bija vajadzīgs apstrādāt, pielabot. Tāpēc, galu galā, šis untums bija pat noderīgs.


Auto sagatavošanas darbus veicu pats pa brīvajiem brīžiem, darba dienas vakaros vai nedēļas nogalēs, kad vien sanāk laiks un ir gana dukas. Vairumu var izdarīt pats, ja vien ir iekšēja vēlme tam un pienācīgi instrumenti, kas atvieglo veicamos darbus. Vienīgais, ko pats nevaru izdarīt ir atbilstoši savirzes regulējumi. Tas, ko no savām kļūdām varu ieteikt, ka nevajag pārlieku pievērsties blakus lietām, kas tajā brīdī nav prioritāri vai vajadzīgi. Tas viss tikai rada lieku kavējumu. Visam nav jābūt perfekti, lai būtu labi.

Iepriekšējās sezonās izmantoju ABC RACE Academy iespēju, ka vēl ar nesagatavoto auto (toreiz tas bija “Clio 2”) varēja izbraukt pa trasi, kamēr dugotajiem auto bija starplaiks. Tā arī bija mana pirmā reize Biķernieku trases auto apļa konfigurācijā. Vispār, šī ir lieliska iespēja tiem, kam auto vēl nav aprīkots ar drošības karkasu, izbraukt pa trasi un jau sākt trenēties. Treniņiem, viennozīmīgi, ir būtiska nozīme. Treniņā ir iespēja mācīties, saprast, kas un kā būtu labāk gan ar trajektorijām, gan riepu spiedieniem. Kamēr sacīkstes būs brīdis, kad būs sevi jāpierāda. Šo iemeslu dēļ, ceru apmekēt maksimāli daudz treniņus, lai uzlabotu savas prasmes, pārliecību un atklātu jaunus braukšanas knifiņus.

Klubā esošie biedri ir atsaucīgi, dod padomu, ja ir kāda neskaidrība vai izlīdz tehniskajos jautājumos. Kopējā virzība ir skaidra, ka klubs vēlās attīstīties, piesaistīt jaunus entuziastus, braukt gribētājus. Tas viss ir forši un atbalstāmi.


Pagaidām vēl es nevaru padalīties ar pieredzi par sacensībām, man vēl viss ir priekšā. No malas skatoties, gan braucēju on-board video, gan posma video, par spīti mazajai 75zs jaudai, it nemaz neizskatās lēni vai garlaicīgi. Ir pat savi asāki momenti. Gaidu, kad pats varēšu būt šajā visā uz pilnu programmu, tādā veidā audzējot pieredzi un gūstot emocijas, adrenalīnu no braukšanas sacensībās. Vienkāršāk sakot, sasniegt to, ko vēlējos - braukt reālā gonkā ar dugotu vāģi.


Protams, ar gribēšanu vien nepietiek, vajag arī varēšanu, entuziasmu un vēl druksu. Ja var un iekšā kņud, un gribās, tad jāpiedalās, ir jābrauc!

Ja arī tu vēlies gūt šādas emocijas un izjust autosporta garšu, pievienojies ABC RACE klubam! Seko līdzi informācijai sociālajos medijos, pievienojies whatsapp grupai vai sazinies ar kluba vadību, kura ar lielāko prieku palīdzēs un sniegs atbildes uz visiem interesējošajiem jautājumiem!



191 views0 comments
bottom of page