top of page

Raimonds Cacurs - ABC RACE dalībnieks no Jēkabpils

Pēc 2020. gada sezonas noslēgšanas jau apskatījām tās čempiona titula ieguvēja Kārļa Ozoliņa autosporta gaitas un iepazinām viņu tuvāk. Gaidot 2021. sezonas sākumu ir laiks iepazīties arī ar citiem ABC RACE dalībniekiem un šoreiz stāsts būs par ļoti interesantu auto - Sudraba Citroen Saxo VTS, kura īpašnieks ir Raimonds Cacurs.

Jā, Raimonds tiešām ir Jēkabpilietis, kas nozīmē, ka uz katru treniņu un sacensībām viņš mēro aptuveni 130km vienā virzienā, jo Latvijā ar autošoseju nodarboties iespējams tikai Biķernieku trasē, Rīgā. Protams, trašu ziņā daudz pieejamāka disciplīna Latvijā ir autokross, taču Raimonds ir lielisks piemērs tam, ka ja ir gribēšana braukt autošosejā, to var darīt neatkarīgi no dzīvesvietas.

Tālāk stāsta pats Raimonds: "ar autosportu esmu pazīstams no 2018. gada kad sāku braukt Minišosejā, iepriekš nekāda sakara ar autosportu nav bijis. Pusaudža gados cītīgi sekoju līdzi F1 un Mihaelam Šūmaheram. Šobrīd un pēdējos gadus ļoti fanoju par Touring Car sacensībām. Tāds vienīgais braucējs, kura gaitām esmu sekojis līdzi ir, nu jau karjeru beigušais zviedrs, Rickard Rydell, kurš ilgus gadus brauca Volvo rūpnīcas komandā BTCC, ETCC un vēlāk arī WTCC ar Seat komandu.

Par ABC race uzzināju 2018. gadā Facebook, pēc tam, apmeklējot Riga Summer race, piegāju pie ABC race telts uzzinàt kaut ko vairāk. Galējais lēmums par piedalīšanos ABC race 2020.gada sezonā, tika pieņemts pēc tam, kad tika pārtraukts Minišosejas/Baltic Time attack seriāls, pirms tam tika noīrēts Renault Clio un nobraukta viena ABC race gonka, lai saprastu par ko vispār ir stāsts. Tāpat patika ideja par mazlitrāžas auto, kas ir pietuvināti standarta izpildījumam, mani kā pilnīgu iesācēju, tas uzrunāja.

Neesmu liels Citroen fans, bet auto izvēlējos ļoti rūpīgi un skrupulozi, salīdzinot visus iespējamos parametrus un vācot informāciju. Tika izskatīti arī sekojoši auto, Ford Fiesta, Fiat Punto, Ford Focus un Golf 4. Manuprāt, galvenais, lai auto pašam patīk, jo, vismaz man, ir svarīgi ar ko es braucu gan trasē gan ikdienā. Tā kā ABC race tehniski ir ļoti tuvi standartam, tad bija svarīgi atrast auto, kurš jau rūpnīcas izpildījumā ir maksimāli sportisks, tad nu atcerējos ka reiz 2002.gada Auto Moto žurnālā lasīju apskatu par Citroen Saxo VTS un sāku šo modeli pētīt tuvāk. (VTS no fraņču valodas tulkojas - sportisks auto) Beigās arī paliku pie šī modeļa un Vācijā tika noskatīts 2002.gada Citroen Saxo VTS ar parastu 1,4 litru 8 vārstu dzinēju. Auto iegādes izmaksas kopā ar atvešanu no Vācijas un reģistrāciju sastādīja 1300eiro, es teiktu, ka salīdzinoši dārgi, bet gribējās kaut ko interesantu un, vismaz pagaidām, otra tāda nav ABC race autoparkā. Tāpat būvniecības laikā tepat Latvijā tika atrasts identisks auto kā donors pa 350 eiro.

Auto pārbūves sākums bija Baltic Time attack posms Pērnavā, lai saprastu kā auto uzvedas trasē un kā uzlabot auto pārbūves laikā. Primārais, protams ir izsvarojums, jo trases apstākļos Citronam reizēm pietrūksts saķere aizmugurējiem riteņiem. Mērķis bija vienkāršs - ziemas laikā par katru cenu uzbūvēt Citronu 2020.gada ABC race sezonai. Principā visi atvaļinājumi un vīkendi tika norakstīti auto būvniecībai. Par izmaksām runājot, galvenais ir pats auto un dugas, tālāk visu var pats lēnām saskrūvēt, protams, ja vien ir laiks un vēlme, bet, vēlreiz atkārtošos, ka vieglàk un finansiāli izdevīgāk ir nopirkt gatavu auto! Plānotā būvēšana gājā pēc plāna, vienīgi ar finansēm beigās bija par īsu un nācās braukt ar standarta ritošo daļu, bet to noteikti labošu uz nākamo sezonu. Kopumā 10 baļļu sistēmā Citrons ir uzbūvēts uz 5, tā ka ir kur pielikt.

Es kā pilnīgs iesācējs, saku ka daudz ko var pats izdarīt - dugu krāsošana ar parastajiem krāsu baloniņiem, paneļa piegriezšana ar parastu rokas fuksīti, starpliku izzāģēšana no 3 mm bieza metāla ar attiecīgu laukumu, tāpat svaru kasti pats var uzražot (man tas prasīja aptuveni stundu). Ar uzbūvēto auto esmu ļoti apmierināts, tagad tik jāpieliek pie meistarības un jāveic uzlabojumi. Kopējās aptuvenās būvniecības izmaksas, neskaitot auto cenu, sastādīja 3000 - 3500 eiro. Viss ekipējums un auto drošības aprīkojums tika iegādāts jauns.

Pirmais iespaids par klubu un biedriem bija ļoti pozitīvs, biju pārsteigts ka starp konkurentiem trasē valda tās čomiskums, bet, tāpat skaidrs, ka adrenalīna ietekmē trasē tas var ātri mainīties. Lielos vilcienos atmosfēra ir ļoti pozitīva un ir vērtīgi ka var saņemt padomu vai rājienu no kāda krietni pieredzējušāka braucēja. Klubam viennozīmīgi ir kur augt, pats galvenais, turpināt aktīvi piesaistīt jaunus braucējus, tāpat ir jāturpina pieslīpēt tehniskie noteikumi, lai mašīnas būtu pēc iespējas līdzvērtīgākas un izšķirošais nebūtu finansiālais vai kāds cits faktors.

Šosezon vairāku iemeslu dēļ esmu nobraucis tikai vienu treniņu. Treniņiem ir liela nozīmē, it īpaši, man kā jauniņajam, bet pagaidām trenējos kaujas apstākļos. Šī sezona ir tāda taustīšanās, nākamsezon noteikti būšu ātrāks. Treniņos iŕ jāatstrādā līkumi un jāsaprot, kas notiek ar gaisu riepās atkarībā no āra temperatūras, savādāk var ātri iebraukt auzās. Šosezon es esmu vairāk trenējies auto skrūvēšanā nekā braukšanā :D pa ziemu darīšu visu, lai nākamsezon būtu otrādāk.

Pati braukšana trasē sacensībās ir pats svarīgākais. Tās ir tās emocijas, adrenalīns, cīņas, dēļ kurām es šeit vispār piedalos. Pirmoreizi braucot ar paša uzbūvētu auto bija milzīgs gandarījums un sajūta bija tāda ka esmu to jau darījis, jo nebija nekāda uztraukuma, stresa vai bailes par kaut ko, tikai kaifs un milzīgs gandarījums par to ka esi tajā visā iekšā! Šīs sezonas mērķis ir nepalikt bezcerīgi pēdējam un saprast kur un kā ir jāpieliek, lai uzlabotu sniegumu. Šobrīd nav man vēl bijis tāds nobraukts posms, kur es nebūtu cīnījies ar lielākām vai mazākām tehniskām problēmām, bet tas piederas pie lietas.

Konkurenti ir ļoti interesanti un dažādi jauni braucēji, pieredzējuši braucēji, tāpat mums ir arī ātras dāmas. Man šosezon viss ir jauns Biķerniekos biju braucis tikai sausu auto apli, slapjš Auto aplis un Moto aplis bija vienkārši izdzīvošanas izaicinājums, bet braucu prātīgi, neizaicinot likteni, jo galīgi negribas nošķilt auto ko pats visu ziemu esmu būvējis. Līdz šim labākā vieta 7. Bet nu, protams, lai kāds arī šis nebūtu entuziastu pasākums, gribas uzvarēt un melotu, ja teiktu, ka man galvenais ir piedalīties.

Nu, pirmkārt, ir jābūt entuziastam un bendzīngalvai, lai plānotu piedalīties ABC race seriālā, jo neticu ka kāds tāpat vien ir gatavs nolikt pāris tūkstošus, lai pavizinātos pa trasi bezmērķīģi. Otrkārt, ja kāds grib braukt, bet vēl nevar saņemties, tad SAŅEMATIES, jo tas ir tā vērts, mēs te braucam, dēļ adrenalīna, kaifa un tikai pozitīvām emocijām un, ja tiec top 3, dabū šampi un kausu, neviens te brutāli nesit otru no trases ārā un necīnās par balvu tūkstošu eiro vērtībā. Šobrīd ABC race ir tāds foršs un kvalitatīvs entuziastu pasākums, kur iegūt jaunu, pieredzi, jaunus draugus un jaunus kontaktus."

Tāds ir Raimonda stāsts. Ja arī tu vēlies gūt šādas emocijas un izjust autosporta garšu, pievienojies ABC RACE klubam! Seko līdzi informācijai sociālajos medijos, pievienojies whatsapp grupai vai sazinies ar kluba vadību, kura ar lielāko prieku palīdzēs un sniegs atbildes uz visiem interesējošajiem jautājumiem!



256 views0 comments
bottom of page